7 pași pentru un Candy bar de vis

28.09.2020

Știai că… în 2019 peste 75% din toate evenimentele au avut Candy Bar?

Cu 50% mai multe, față de 2017 când doar 5 clienți din 10 au optat pentru un astfel de serviciu în cadrul evenimentului.

Este evident că lucrurile au evoluat de la an la an, dar nu doar ca cerere, ci și ca pretenții.

Iată cum s-a schimbat conceptul de candy bar în doar 4 ani:

În August 2016 am fost invitați la nunta unui văr dulce, la Restaurantul Manadas, care pe vremea aceea era cea mai mare sală de nunți din Târgu Mureș.

Înainte de nuntă, când a venit la Laborator Emanuela să discutăm despre tortul miresei, ne-a întrebat dacă putem să facem și un Candy Bar.

La vremea aceea Candy Bar-urile erau exact așa cum se traduce – “un bar de dulciuri”. Format din tot felul de bombonele, jeleuri, bezele, M&Ms și erau aranjate chiar de miri, de obicei în boluri de sticlă, pe o măsuță mică, într-un colț al sălii de eveniment, în jurul căreia se perindau copiii.

Pe scurt, lui i-am zis:

  • Nu ne ocupăm cu așa ceva.

Am ajuns la nuntă și am observat ceva… diferit față de ce văzusem până atunci.

O masă aranjată în cel mai mic detaliu, cu elemente de decor, cu prăjituri frumoase.

Am fost surprinși, plăcut, să vedem cum s-a dezvoltat conceptul. Și în drum spre casă îi spuneam soției mele că poate ar fi o idee bună să începem să facem și noi Candy Bar.

Asta se întâmpla acum câțiva ani.

Azi… avem peste 500 de Candy Bar-uri dezvoltate de la zero, pentru parteneri de prestigiu din sfera organizării de evenimente din Târgu Mureș – Centrul de Evenimente R.A.B, Gallery Wedding Garden, Hotel Business, Hotel Plaza, Restaurant Terra și alții.

Și-am reușit să dezvoltăm conceptul de “bar de dulciuri” și să învățăm secrete despre să decizi ce ți se potrivește și cum alegi. Uite 7 pași pe care să-i incluzi în pregătirea pre-eveniment:

  1. Fă research online.

Caută care sunt primele 3 website-uri din zona ta, care fac Candy Bar și verifică dacă oferă informații detaliate și dacă au review-uri.

Cere recomandări de la cunoștințe, prieteni sau persoane care au cumpărat de la acei furnizori, mai ales de la persoanele care vezi că au lăsat comentarii publice.

  1. Observă felul în care comunică acei furnizori.

Încă de la primul răspuns al solicitării tale ai să-ți dai seama despre cum te tratează. Ești o prioritate? Le pasă de nevoile tale? Sau vor doar să închidă o vânzare?

Un furnizor bun îți pune întrebări înainte să oferteze. Tocmai ca să afle ce cauți, ce ai nevoie și cum poate el să-ți ofere asta.

  1. Observă cine este persoana de contact care vorbește cu tine.

Există, în acea firmă, o persoană dedicată acestui proces? E cineva care știe mai multe despre eveniment? Sau stai de vorbă cu o vânzătoare din cofetărie sau, și mai nepotrivit, cu cineva din producție?

E important, pentru că persoana respectivă va fi persoana care va ține legătura cu tine. Iar experiența ei practică în evenimente va conta.

  1. Degustarea ar trebui să fie o adevărată experiență.

Programează o degustare gratuită și observă cum ești întâmpinat/ă.

Cum îți sunt prezentate prăjiturile?

Unde are loc discuția despre Candy Bar? E un loc retras, improvizat? Sau există un spațiu special amenajat pentru asta, potrivit pentru întrebări, discret?

Toate detaliile acestea îți arată cât de mult accent pun pe client și experiența lui în cofetărie / laborator.

  1. Alege un buget pentru Candy Bar!

Îți va fi mult mai ușor să alegi și să alegi bine, atunci când știi ce îți dorești și care sunt limitele tale.

Vrei un Candy Bar Clasic sau vrei să impresionezi și să ai un Candy Bar Premium?

Un Candy Bar Clasic, ce cuprinde sistemul de suport, decorul și manopera începe de la 8,50 lei / persoană. Dar poate să ajungă și la 17-20 lei / persoană dacă alegi ceva personalizat.

Calculează, mereu, numărul de persoane înmulțit cu prețul de pornire, ca să îți dai seama cam ce buget trebuie să pregătești pentru un Candy Bar bine făcut.

  1. Fii atentă la raportul calitate / preț.

Sigur c-ai să găsești și furnizori care au prețuri mai mici de 8,5 lei / persoană!

Dar ai grijă! Prețurile mici nu înseamnă neapărat că e mai ieftin.

Uite un exemplu:

  • O prăjitură are prețul de 3 lei, iar costul ei de producție este de 50 de bani;
  • O altă prăjitură are prețul de 10 lei, iar costul de producție este de 4 lei;

În primul caz, plătești de 6 ori costul, la o calitatea… cel puțin discutabilă. (închipuie-ți ce ingrediente are o prăjitură care costă 50 de bani să fie produsă…)

În al doilea caz plătești de 2,5 lei costul, la o calitate superioară.

Deci care e, de fapt, opțiunea mai ieeftină?

  1. Acum că ai făcut un calcul aproximativ, măcar, te gândești poate dacă nu cumva există un Candy Bar Hybrid? Adică să poți să combini calitățile unu Candy Bar Clasic, cu cele ale unuia Premium.

La noi, găsești. 🙂

Am optimizat și combinat cele două tipuri, ca să ne asigurăm că răspundem cererilor, ca tu să ai ce e mai bun din cele două, la un preț corect și o calitate superioară.

Hai sa luăm un exemplu:

  • Ai un eveniment la care aștepți 300 de persoane;
  • Vrei să compari două variante: #1 50% Clasic + 50% Premium și #2 75% Clasic + 25% Premium:

Calculele arată așa:

  • Dacă alegi un Candy Bar Premium, pentru 300 de persoane: 300 persoane x 15 lei / persoană = 4.500 lei
  • Dacă alegi #1: (150 persoane x 8,5 lei / persoană) + (150 persoane x 15 lei / persoană) = 3.535 lei (adică economisești 1.000 lei!)
  • Dacă alegi #2: (225 persoane x 8,5 lei / persoană) + (75 persoane x 15 lei / persoană) = 3.037 lei (adică economisești 1.500 lei!)

Asemenea combinații te ajută să te bucuri de frumusețea produselor bine făcute, cu gusturile clasice, la prețuri pe care tu alegi cum le optimizezi.

Astfel:

  1. Ai control asupra banilor pe care-i dai pentru Candy Bar.
  2. Alegi tu cum combini calitatea celor două tipuri de servicii.
  3. Știi că ai ales ce e mai bun, pentru tine și invitații tăi și că respecți limitele pe care tu le-ai impus.

Putem să facem asemenea calcule și pentru tine. Indiferent că ai un eveniment mai mare, sau mai mic, că e în familie sau corporate, ia legătura cu noi și hai să creăm ceva personalizat, pentru tine.

Suntem la un telefon distanță! Sună-ne azi. 🙂

Mimi – 0755 047 191